Integracja i team building to wyzwanie współczesnych HR-owców. Co ciekawe, to sami pracownicy apelują do pracodawców o organizowanie wyjazdów, a spotkania w dużym gronie uznawane są za kluczowy benefit 2022 roku. Twierdzi tak aż 70 proc. pracowników . Imprezy firmowe w górach cieszą się coraz większą popularnością. W jaki sposób zorganizować udany wyjazd? Ekspert ma dla nas kilka rad.
9 na 10 pracowników bierze udział w wyjazdach integracyjnych, a firmy organizują od 1 do 3 eventów rocznie. Jednorazowy budżet na osobę wynosi od 200 do nawet 400 złotych . Przedstawiciele firm przyznają, że wyjazd integracyjny do świetna okazja do team buildingu i element employer branding. Polacy podczas pandemii docenili ciszę i spokój, a także czas spędzany na łonie natury. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się imprezy firmowe w górach.
Zdaniem eksperta warto dać wybór pracownikom, aby to oni zdecydowali, dokąd pragną pojechać.
– Podczas organizacji imprezy firmowej na początku dobrze zrobić ankietę wśród pracowników. Wyselekcjonujmy najciekawsze 2-3 miejsca w Polsce i pozwólmy zdecydować – podpowiada Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Zauważamy coraz większe zainteresowanie imprezami firmowymi w górach. – zdradza Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy. – Wpływają do nas zapytania z całej Polski. Obecnie firmy cenią sobie ciszę i bliskość przyrody, a to może zagwarantować hotel położony z dala od wielkomiejskiego gwaru. Ogromną rolę odgrywa lokalność oraz jakość i naturalne pochodzenie produktów serwowanych podczas śniadań czy obiadów. Firmy coraz częściej organizują także warsztaty kulinarne dla swoich pracowników, podczas których wykorzystują lokalne produkty charakterystyczne dla danego regionu.
W dzisiejszym, zabieganym świecie, czas odgrywa kluczową rolę. I choć wielu pracowników pragnie spędzić kilka dni w małej i spokojnej miejscowości, nadal zasadnicze znaczenie ma lokalizacja danego hotelu. Wybieraj zatem obiekty, do których będzie dobry dojazd. W trendzie na pewno nie będą duże miasta. Sprawdź także, czy w okolicy znajduje się zbiornik wodny, a także jakie lokalne atrakcje może wam zaproponować dany obiekt.
– Hotele położone na wsi cieszą się ogromną popularnością. Wiele osób pragnie integracji ze współpracownikami, a jednocześnie unika zatłoczonych miejsc. Bezpieczeństwo odgrywa kluczową rolę podczas wyboru odpowiedniego obiektu na integrację. – zwraca uwagę ekspertka z Commplace. – Hotele położne tuż obok popularnych kurortów to strzał w dziesiątkę. Wieczorami można postawić na integrację we własnym gronie w otoczeniu przyrody, zaś za dnia zapewnić atrakcje w pobliskiej, większej miejscowości – dodaje Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, w którym zorganizowano już ponad 1000 imprez.
Imprezy firmowe w górach to doskonała okazja do tego, aby zmotywować pracowników do wspólnej zabawy. Wybierz odpowiedni motyw wspólnego wieczoru. Poinformuj pracowników, co proponujesz i co możesz im zaoferować na miejscu. Decydując się na integrację w górach zimą, możesz zorganizować np. wieczorny kulig i swojską biesiadę przy akompaniamencie lokalnej kapeli.
Imprezy integracyjne to świetne doświadczenie dla pracowników i pracodawców. Pozwalają zmotywować do pracy i umożliwiają budowanie wspólnych wspomnień. Pamiętaj jednak, aby harmonogram wyjazdu nie był zbyt napięty. Pozwól swoim pracownikom na odpoczynek i cieszenie się chwilami spędzonymi w pięknych okolicznościach przyrody.