Organizacja wyjazdu integracyjnego daje wiele korzyści: zarówno dla firmy, jak i jej pracowników. To przede wszystkim team building i możliwość spędzenia czasu ze współpracownikami w mniej formalnych okolicznościach. Firmy, które organizują wyjazdy integracyjne, mogą także promować swoje działania i tym samym pokazywać opinii publicznej, jakim są pracodawcą. Czy można PR-owo wykorzystać wyjazd integracyjny? Jak najbardziej. Wystarczy zadbać o kilka szczegółów.
Wyjazdy integracyjne stanowią część employer brandingu firmy. To jeden z pożądanych przez pracowników benefitów. Świetna okazja do spędzenia wspólnego czasu, a także poznania współpracowników w prywatnych sytuacjach. Inwestowanie w wyjazdy integracyjne jest kosztowne, dlatego warto maksymalnie wykorzystać imprezę do promowania siebie jako pracodawcy. W jaki sposób wykorzystać wyjazd integracyjny PR-owo?
Od początku powstania social mediów, czyli od 1996 roku, korzysta z nich blisko połowa populacji na całym świecie . Coraz więcej osób posiada smartfony i dostęp do Internetu. Niezwykle ważne jest, by firma promowała się także w przestrzeni online. Wiele przedsiębiorstw posiada swoje profile na Facebook’u, Instagramie i na LinkedIn. Jak wykorzystać imprezę firmową i promować się w social mediach?
Co jeszcze jest ważne? By osoby, które biorą udział w wydarzeniu wiedziały, że będzie ono relacjonowane. Warto pokazywać team podczas team buildingu czy wspólnych zabaw sportowych. Nie warto natomiast pokazywać pracowników z alkoholem w ręce czy podczas tańców, kiedy nie zawsze wychodzi się korzystnie.
Istotną rolę w procesie komunikacji odgrywa informowanie pracowników o wydarzeniach z życia firmy. Wyjazd integracyjny to doskonała okazja do tego, by przygotować wiele materiałów, które będą przydatne do komunikacji wewnętrznej.
Jak najlepiej promować wyjazd w ramach komunikacji wewnętrznej? Informacja powinna pokazać się w newsletterze, a także na platformach wewnętrznych.
Materiały z wyjazdu integracyjnego warto wykorzystać w prezentacji onboardingowej. Dlaczego? To element employer brandingu. Dzięki ciekawym zdjęciom i filmom możesz pozycjonować się jako firma, która dba o pracowników i oferuje ciekawe benefity.
Mając na uwadze powyższe informacje warto zainwestować w wyjazd firmowy. To nie tylko świetna okazja do integracji, ale także okazja do skompletowania materiałów do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.