Co druga osoba z pokolenia Z oczekuje więcej spotkań z przyjaciółmi i rodziną niż przed pandemią – wynika z badania Deloitte . W miejscu pracy chcą elastyczności, dowolności w wyborze formy zatrudnienia, a także dodatkowych benefitów, jak wyjścia do kina czy na koncerty. Istotne są dla nich spotkania ze współpracownikami w nieszablonowym stylu. To wyraźny sygnał dla pracodawców, że młode pokolenie oczekuje wyjazdów integracyjnych na wysokim poziomie.
Pokolenie Z nie zna świata bez Internetu i nowych technologii. Czym się charakteryzuje? Ze względu na ogromny dostęp do informacji, osoby te mają ogromną samoświadomość. Wiedzą, czego oczekiwać od siebie i od otaczającego świata. Sprostanie wymaganiom przedstawicieli pokolenia Z nie jest proste. Jak zaspokoić potrzeby młodego pokolenia? Czego oczekują od pracodawcy?
Wolność wyboru
Pokolenie Z oczekuje od pracodawców wolności wyboru. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań online sprawiło, że wykonywanie pracy z dowolnego miejsca na ziemi nie stanowi wyzwania. Pokolenie Z ceni swoje życie osobiste tak samo jak życie zawodowe. Jak na takie potrzeby może odpowiedzieć pracodawca?
– Żyjemy w nowej rzeczywistości zdefiniowanej przez różne czynniki. Pokolenie Z ma inne oczekiwania wobec pracodawców niż chociażby Millenialsi. Organizacja wyjazdów integracyjnych dla Zetek powinna być przemyślana i odpowiadać na ich potrzeby. Zetki cenią sobie wolność wyboru. W związku z tym pracodawca powinien przeprowadzić ankietę, która zweryfikuje, dokąd chcą pojechać pracownicy, a także na jakie atrakcje liczą. Ponadto dla pokolenia Z istotna jest równowaga między życiem prywatnym a służbowym. Zatem coraz więcej firm będzie organizować wyjazdy integracyjne dla pracowników i ich rodzin – wyjaśnia Sebastian Kopiej z agencji PR Commplace.
Dla Pokolenia Z istotne jest także zaangażowanie i możliwość wykonywania kreatywnego zajęcia. Zatem warto oddać w ręce Zetek kilka godzin z wyjazdu, by mogli sami zdecydować, jakie atrakcje są pożądane i jak chcą spędzać czas.
Zetki pragną przejrzystości
Pokolenie Z docenia środowisko i lubi transparentność. Przejrzysta kultura pracy staje się zatem bardzo ważna, ponieważ zwiększa się zaufanie pracowników do pracodawców i ich wydajność w miejscu pracy.
– Transparentność jest niezwykle istotna w miejscu pracy. I wie o tym pokolenie Z. Wymaga od pracodawców dokładnych informacji o tym, co jest w planach firmy. To sygnał dla pracodawców, iż podczas organizacji wyjazdów integracyjnych powinni postawić na skrupulatność. Warto dopracować harmonogram wyjazdu odpowiednio wcześnie i poinformować pracowników o tym, jak ma wyglądać impreza integracyjna – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.
Dla Pokolenia Z nauka i rozwój są istotnym priorytetem. Cenią każde działania, podczas których mogą doskonalić swoje umiejętności. Zatem podczas organizacji wyjazdu integracyjnego warto wziąć pod uwagę dodatkowe atrakcje. Mogą to być spływy kajakowe czy warsztaty survivalowe. Młode pokolenie chętnie uczestniczy także w turniejach kulinarnych, które pomagają w szlifowaniu umiejętności nie tylko stricte związanych z gotowaniem. Rosnąca potrzeba podnoszenia kwalifikacji – zdaniem eksperta – zwiększy popyt na organizowanie szkoleń, a także wyjazdów integracyjnych.
Wydajność pokolenia Z jest bezpośrednio związana z technologią. To osoby, które nie znają świata bez Internetu. Podczas organizacji eventów warto zatem włączyć interaktywne elementy. Mogą to być gry i zabawy czy elementy Metaverse. Najważniejsze jest diagnozowanie potrzeb pokolenia Z i organizacja wyjazdu integracyjnego w taki sposób, by ten był satysfakcjonujący zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.