Coraz więcej polskich firm zainteresowanych jest ekspansją zagraniczną i poszerzaniem swoich rynków. Nawet w tak wymagającej branży, jak logistyka, dostawy towarów i przewozy osób nie brakuje odważnych innowatorów, dla których granicą jest tylko … własna wyobraźnia.
Ekspansja polskich paczkomatów
InPost zrewolucjonizował sposób dostarczania paczek. Polacy pokochali Paczkomaty do tego stopnia, że swoją miłością zarazili już całkiem sporą część Europy. W naszym kraju obsługiwanych jest już ponad 25 tysięcy paczkomatów InPost, ale także za granicą nie brakuje charakterystycznych żółtych boxów. InPost działa już w 9 europejskich krajach – najprężniej w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Holandii i Belgii. Ambicje polskiej firmy sięgają jednak znacznie dalej.
InPost pokazał, że świetny pomysł i doskonale dopracowany model biznesowy ma szansę z powodzeniem rozwijać się w każdych warunkach. I choć wejście na zagraniczny rynek wcale nie jest takie łatwe, nie brakuje polskich firm, które nie boją się wyzwań.
– Dla każdego klienta, niezależnie od miejsca zamieszkania, liczy się przede wszystkim wygoda i właśnie tę potrzebę chcemy zaspokajać w najlepszy możliwy sposób. – deklaruje Łukasz Witkowski, Co-founder Natviol, aplikacji rozliczeniowej dla kierowców i kurierów. – Kierowcy i kurierzy aplikacyjni są pochłonięci realizacją zleceń a zarządzanie rozliczeniami i formalnościami może być czasochłonne i skomplikowane. Jesteśmy wiodącym partnerem, który pozwala nie tylko optymalizować ich codzienną pracę, ale także wspiera kierowców w tych czynnościach, zwłaszcza na początku kariery, kiedy wszystko jest dla nich nowe. – dodaje.
Jak zapowiada Łukasz Witkowski, firma przygotowuje się do wejścia z aplikacjami Natviol na rynki zagraniczne. – Już teraz dostosowujemy nasz system do wdrożeń międzynarodowych i rozwijamy infrastrukturę, w tym własne Call Center, które w razie potrzeby możemy skalować. To kolejny krok w kierunku jeszcze lepszej obsługi kierowców i kurierów, niezależnie od kraju, w którym pracują. Przed nami ogrom pracy, ale z naszym niezastąpionym zespołem jesteśmy w stanie przenosić góry i realizować kolejne ambitne cele – podkreśla.
Specjaliści od przesyłek niestandardowych
AmbroExpress to polska firma, która specjalizuje się w transporcie niestandardowych przesyłek także na terenie Niemiec, Austrii i Czech. Na co dzień realizuje zlecenia, które inne firmy kurierskie uważają za problematyczne, nieopłacalne lub wręcz… niemożliwe. Misją firmy jest zapewnienie bezpiecznego transportu każdej przesyłce, niezależnie od jej gabarytów. I właśnie ta odwaga i determinacja przyciągają kolejnych klientów.
– Kluczem do sukcesu w ekspansji zagranicznych rynków jest znalezienie niszy, której nie wypełniają tamtejsze firmy. Naszym atutem jest nie tylko najnowocześniejsza technologia, ale przede wszystkim ludzie. Prężnie działający dział Call Center jest gotowy rozwiązywać problemy kierowców i kurierów, którzy zostali zmuszeni do emigracji i odbudowywania życia w zupełnie nowej, bezpieczniejszej przestrzeni. Każdy z nich chce legalnie pracować i tak wychować swoje dzieci, aby również one w przyszłości mogły rozwijać lokalną gospodarkę. Jako najczęściej rekomendowany parter rozliczeniowy aplikacji kurierskich i taksówkarskich oferujemy pełne wsparcie w procesie legalizacji pobytu, udostępniamy flotę pojazdów i atrakcyjne formy ubezpieczenia oraz pomagamy w dopełnieniu wszelkiego rodzaju formalności – wymienia Co-founder Natviol.
Z polskiego garażu do magazynów w całej Europie Środkowo-Wschodniej
Olza Logistic, współpracując z najpopularniejszymi, renomowanymi lokalnymi przewoźnikami, umożliwia przesyłanie paczek do większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej i na Bałkany. Czechy Węgry, Słowacja, Rumunia – to właśnie tam rynek e-commerce rośnie w siłę, a polska firma postanowiła być w samym centrum tych zmian.
Obsługa paczek jest bardzo prosta: zamówienie łączy się bezpośrednio z panelem wysyłkowym i otrzymuje list przewozowy. Następnie kurier odbiera paczkę i dostarcza ją do centrum logistycznego w Cieszynie, gdzie paczki są sortowane, a następnie dostarczane do klienta.
Olza Logistic stawia przede wszystkim na ludzi – specjaliści IT zapewniają sprawne działanie systemu realizacji zleceń, dział BOK i Call Center dba o sprawną komunikację, a szereg menedżerów i konsultantów buduje partnerskie relacje biznesowe. Dostrzeganie możliwości tam, gdzie dopiero kiełkują, to jedna z kluczowych kompetencji prawdziwie innowacyjnych firm i model biznesowy Olza Logistic jest tego najlepszym przykładem.
Polską taksówką po Londynie
Taxi Galaxy Londyn to polska firma świadcząca profesjonalne usługi w zakresie przewozu osób na terenie całej Wielkiej Brytanii. Kierowcy korporacji obsługują nie tylko mieszkającą tu Polonię, ale także turystów. Doświadczenie, konkurencyjne ceny, profesjonalizm i indywidualne podejście do klientów: to wyróżnik polskiej marki.
Kierowcy Taxi Galaxy Londyn świadczą nie tylko standardowe usługi taksówkarskie, ale także wyjątkowe usługi związane z turystyką, zapewniając komfortowe zwiedzanie wszystkich atrakcyjnych miejsc i zabytków stolicy Wielkiej Brytanii, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i grup turystów. Korporacja zapewnia także obsługę imprez okolicznościowych oraz udostępnia swoje samochody i kierowców innym firmom.
Jak widać polska przedsiębiorczość nie zna granic — dosłownie. Tam, gdzie inni widzą bariery językowe, formalne i logistyczne, polskie firmy dostrzegają przestrzeń do innowacji, skalowania i realnej zmiany jakości usług. Ich wspólnym mianownikiem nie jest już tylko narodowość, ale mentalność: szybka adaptacja, odporność na chaos i odwaga, by myśleć lokalnie i działać globalnie.
Coraz częściej obsługują klientów w Birmingham, Lyonie, Rotterdamie czy na obrzeżach Pragi. To nowa geografia polskiego biznesu: wyznaczana nie mapą, lecz kompetencją. A najciekawsze w tej podróży dopiero przed nami.