Impreza firmowa – 4 proste kroki do zorganizowania wyjątkowego wydarzenia

Commplace
Informacja prasowa
impreza firmowa: wskazówki

Imprezy firmowe – aż 47% pracowników wskazuje, że popularność tego rodzaju eventów w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. A w jaki sposób przygotować imprezę firmową? I o czym warto pamiętać?

Krok 1: Pomysł na imprezę firmową

Na wstępie warto zadać sobie pytanie – w jakim klimacie powinna być zorganizowana konkretna impreza firmowa? Każde wydarzenie musi być traktowane jako osobny przypadek, dlatego już na wstępie dobrze jest stworzyć ideę wyjściową. Dlaczego? To proste – idealne wydarzenie przekazuje gościom, nawet w najdrobniejszych szczegółach, wybrany nastrój i atmosferę. Aby to zrobić, nie wolno ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań, ale stworzyć pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter.

Impreza firmowa to wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel – integrację zespołu, pogłębianie więzi, wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania „jakimi cechami wyróżnia się dany zespół” oraz „jakie formaty pomogą zrealizować główny cel wydarzenia”– podpowiada Joanna Hoc-Kopiej, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy.  

Krok 2: Budżet – ile kosztuje impreza firmowa?

Następnym istotnym krokiem jest przełożenie idei na koszty. W tym przypadku warto również pomyśleć o rezerwie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Istnieje także prostszy sposób niż samodzielna wycena eventu. Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, ale także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie?

Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego – mówi Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju – nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. 

Krok 3: Impreza integracyjna dla pracowników- lokalizacja

Kolejnym ważnym elementem realizacji pomysłu początkowego jest rozpoznanie lokalizacji: musi oczywiście w pełni odzwierciedlać pomysł i koncepcję, a jednocześnie spełniać konkretne kryteria. Jakie? Przede wszystkim należy ocenić obszar lub terytorium geograficzne, na którym znajduje się to miejsce; później wybrać preferowany krajobraz: miejski, elegancki, wiejski, tradycyjny, zapewniający możliwość korzystania z dużych przestrzeni itp.

Ważne jest również, aby zdecydować o stylu lokalizacji np. domek wiejski, pałac lub nowoczesna przestrzeń przemysłowa; wreszcie należy wziąć pod uwagę kwestie logistyczne, w tym możliwość pomieszczenia konkretnej liczby uczestników lub dostępność w danym terminie. Według badań polskie firmy najczęściej organizują wyjazdy firmowe w: maju, czerwcu i wrześniu.

Ponad 50% z nich wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji – wyszukiwane są przede wszystkim lokalizacje oddalone od miasta. 80% badanych wskazało także, że zależy im na miejscach w okolicach lasu lub jeziora, a 40% organizuje tego rodzaju wydarzenie na wsi. 

Krok 4: Planowanie imprezy firmowej. Odłóż spontaniczne działania na bok. 

Dobrym pomysłem jest ustalenie terminu dla każdego zadania, które należy wykonać przed, w trakcie i po wydarzeniu, a następnie umieścić je w jednej kompleksowej liście kontrolnej. Jeśli w organizacji uczestniczy kilka osób, musisz również utworzyć listę zadań dla każdego członka. Podpowiedź: wykorzystaj skuteczny system do przypisywania zadań i śledzenia postępów, aby zachować kontrolę nad każdym etapem procesu planowania zdarzeń.

Na koniec pamiętajmy, aby po samym wydarzeniu przeprowadzić ankietę, w której uczestnicy opiszą swoje odczucia lub uwagi dotyczące eventu. Być może warto zapytać ich także o pomysły na kolejny wyjazd?

Kopiuj tekst