Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować

Dwór Korona Karkonoszy
Informacja prasowa

Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych. Impreza integracyjna dla pracowników należała do jednych z aktywności, których brakowało co drugiemu z nich. To zatem najlepszy moment, aby nadrobić ten czas. A na co warto zwrócić uwagę przy organizacji? Podpowiadamy.

P do kwadratu – pomysł i potrzeby

Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim klimacie powinna zostać zorganizowana impreza integracyjna dla pracowników? Czy skorzystamy z sezonu wakacyjnego, decydując się na egzotykę i koktajle z palemką? A może z przymrużeniem oka zaplanujemy imprezę w… zimowym stylu nadrabiając pominiętą w zeszłym roku wigilię firmową? Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań. Stwórz pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter, jednocześnie spełniając potrzeby pracowników.

Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” wykazał, że aktualnie pracownikom zależy na realizacji ich potrzeb z obszarów: aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41%. To ważna informacja, która może wyznaczyć kierunek imprezy. Co ciekawe, jak wynika z badań zrealizowanych przez Kaitlin Woolley z Uniwersytetu Cornell oraz Ayelet Fishbach z Uniwersytetu w Chicago warto zwrócić uwagę na wykorzystanie… jedzenia w budowaniu więzi w zespole. Dlaczego? Naukowcy wykazali, że wspólne przygotowywanie posiłków wspiera nieformalne relacje. Z kolei wspólne spożywanie gotowych dań buduje zaufanie i poprawia skuteczność współpracy.

– Impreza integracyjna dla pracowników stanowi wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel – pogłębianie więzi, czy wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania, jakimi cechami wyróżnia się dany zespół oraz które jego potrzeby są priorytetowe- podpowiada Katarzyna Bemsz reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, specjalizujący się w organizacji eventów firmowych.

Impreza integracyjna dla pracowników- postaw na ciekawą lokalizację

Ważnym elementem integracji jest wybór ciekawej lokalizacji. Pracownicy, choć dawno nie spędzali godzin w biurze z pewnością docenią możliwość spotkania się na „neutralnym gruncie”. Ciekawym rozwiązaniem jest impreza wyjazdowa, podczas której wykorzystać można nie tylko przestrzeń szkoleniową danego obiektu, ale i lokalne atrakcje. Według badań ponad 50% polskich firm wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji – wyszukiwane są przede wszystkim obiekty oddalone od miasta, w okolicach lasu lub jeziora.

Impreza integracyjna dla pracowników – ile kosztuje integracja?

Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, lecz również także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie? – Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego – mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju – nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. Jak wynika z danych portalu Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł.

Stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie stało się obecnie aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka. Dlatego już teraz impreza integracyjna dla pracowników powinna znaleźć się na liście priorytetów.

Kopiuj tekst Załączniki