Autoryzowane serwisy gwarantują fachową realizację usług przez wykwalifikowaną kadrę. Wybór kompleksowego wsparcia pozwala zachować ciągłość realizacji zaplanowanych procesów. Personalizacja usług serwisowych daje również możliwość spełnienia konkretnych potrzeb indywidualnego klienta.
Jakie korzyści przynosi korzystanie z usług autoryzowanego serwisu?
Korzystanie z serwisu oszczędza czas klienta i daje mu pewność, że sprzęt trafia w dobre ręce. Naprawą w autoryzowanym serwisie zajmują się fachowcy posiadający specjalistyczną wiedzę na temat określonych modeli urządzeń, co zmniejsza ryzyko przeoczenia usterki przez serwisanta.
Popularnym rozwiązaniem staje się również serwis On-Site eliminujący konieczność wysyłania urządzenia do serwisu.
– Pakiety rozszerzonej gwarancji to nie wszystko. Najbardziej zaawansowaną opcją – i tym samym cieszącą się coraz większym zainteresowaniem – są przeglądy i usługi serwisowe On-Site realizowane na miejscu u klienta. W ten sposób renomowane podmioty gwarantują użytkownikom końcowym kompleksowe wsparcie – tłumaczy Grzegorz Łotoszyński, Kierownik Działu Obsługi Serwisowej w Etisoft.
Autoryzowane serwisy oferują też Umowy Serwisowe. Firma decydująca się na ten typ umowykorzysta z przywileju pierwszeństwa i w przypadku stwierdzenia usterki jest obsługiwana w pierwszej kolejności. Ma to kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na długie przestoje spowodowane awarią urządzeń.
Standardowa gwarancja a Umowy Serwisowe – różnice
Standardowa gwarancja oraz jej warunki są określane przez producenta i trwają przez wyznaczony czas. Zazwyczaj nie podlegają jej jednak kwestie związane np. ze zużyciem części wynikającym z eksploatacji. Aby wydłużyć żywotność sprzętu, niezbędne jest jego regularne serwisowanie.
Autoryzowane podmioty stawiają na elastyczność, dzięki której klient może samodzielnie określić swoje potrzeby serwisowe. Odbiorcy mogą liczyć m.in. na telefoniczną pomoc techniczną, indywidualnie dopasowany czas reakcji czy określenie częstotliwości cyklicznych przeglądów. Serwisy pozwalają również korzystać z form wsparcia w postaci wypożyczania urządzeń zastępczych, bezpłatnego szacowania kosztów naprawy sprzętu, zapewnienia części zamiennych czy też szkoleń przeprowadzanych dla pracowników klienta.
– W większości przypadków w cenie urządzenia nie otrzymujemy bezpłatnej usługi serwisowej. Taka usługa w postaci Pakietów Serwisowych może zostać dodatkowo wykupiona podczas zakupu urządzenia lub przez określony czas od tej daty. Wykupując gotowy pakiet, zazwyczaj nie mamy jednak możliwości jego dalszego poszerzania. Klienci, którym zależy na elastyczności oferty, powinni zdecydować się na Umowę Serwisową – tłumaczy Grzegorz Łotoszyński. – W serwisie Etisoft, zajmującym się między innymi serwisowaniem drukarek etykiet, aplikatorów i skanerów kodów kreskowych, to właśnie ta elastyczność połączona ze stałym podnoszeniem kwalifikacji serwisantów działających w branży AutoID przekłada się nieustannie na zwiększanie poziomu zadowolenia klientów – dodaje ekspert.
Powody, dla których warto korzystać z serwisu
Korzystanie z autoryzowanego serwisu pozwala skutecznie realizować zamierzone cele przedsiębiorstwa. Ich osiąganie jest możliwe wyłącznie dzięki użytkowaniu w pełni sprawnego sprzętu. Nawet niewielkie usterki mogą utrudniać i znacznie spowalniać pracę.
Serwis wykonuje również regularne przeglądy umożliwiające sprawdzenie stanu urządzeń oraz uniknięcie opóźnień w realizacji planu – a co za tym idzie – dodatkowych kosztów. Ogromną zaletą jest również możliwość wypożyczenia sprzętu zastępczego, który pozwala zapewnić ciągłość pracy na czas naprawy urządzenia.
Zakup sprzętu a usługi serwisowe – o czym należy pamiętać?
Przy wyborze dostawcy usług serwisowych warto upewnić się, co zawiera lub może zawierać oferta. Czynnikiem decydującym powinna być gwarancja kompleksowego wsparcia. Klienci muszą mieć pewność, że wybierając konkretny serwis, powierzają swoje potrzeby firmie, która poradzi sobie z każdą usterką i jest w stanie zapewnić najwyższy poziom obsługi.