Mity o imprezach firmowych. Czy znasz je wszystkie?

Dwór Korona Karkonoszy
Informacja prasowa

Początek roku to doskonały moment na to, by pomyśleć o organizacji imprezy firmowej dla pracowników. Warto wybrać odpowiednie miejsce, a także wysokiej klasy hotel ze świetną infrastrukturą. Nie wszyscy jednak doceniają moc tego typu eventów. Wokół imprez firmowych krąży wiele mitów, które warto obalić. Jakie są zalety wyjazdów integracyjnych? To przede wszystkim team building, a także możliwość poznania współpracowników w bardziej prywatnych sytuacjach. Sprawdź, jakie są mity dotyczące imprez firmowych.

Imprezy firmowe to doskonała okazja do wspólnej zabawy, integracji i poznania współpracowników z prywatnej strony. Wokół wyjazdów i nieformalnych spotkań narosło jednak wiele mitów, które deprecjonują wagę tych wydarzeń. Jakie są najpopularniejsze?

Mit 1: impreza firmowa to wyrzucanie pieniędzy w błoto

Na rynku można spotkać się z opiniami, że organizacja imprezy firmowej czy wyjazdu integracyjnego to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Koszt organizacji wydarzenia jest dość wysoki, a zwrot z inwestycji – niski. To bzdura – wyjaśnia Katarzyna Bemsz, ekspertka specjalizująca się w organizacji imprez firmowych z Dworu Korona Karkonoszy.

 – Inwestowanie środków finansowych w pracowników to najlepsze, co możemy zrobić. Należy pamiętać, że dobrze dobrana kadra jest motorem napędowym i pomaga zwiększyć przychody firmy. Imprezy integracyjne mają za zadanie budowanie zespołu, a także poznanie mocnych stron każdego z pracowników. To pozwala na wykorzystanie i rozwijanie potencjału zatrudnionych. Ponadto imprezy firmowe są traktowane jako jeden z benefitów, a te są pożądane przez pracowników. Nadal mamy do czynienia z niskim bezrobociem, a znalezienie dobrego i lojalnego pracownika nie jest proste. Dbajmy zatem o naszą załogę – radzi ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.

Dlaczego warto inwestować w imprezy firmowe? Koszt rekrutacji jednego pracownika jest wysoki. Składają się na niego m.in. koszty publikacji ogłoszenia o pracę, czas pracy rekruterów, wynagrodzenie zewnętrznej agencji rekrutacyjnej czy proces wdrożenia nowej osoby. To nieporównywalnie większy wydatek niż zatrzymanie w firmie lojalnej załogi.

Mit 2: wyjazdy firmowe są tylko dla pracowników

Wyjazdy firmowe są organizowane tylko dla pracowników – to kolejny mit, z którym należy walczyć. Dlaczego?

  – Dla współczesnych pracowników coraz większą i ważniejszą rolę odgrywa work life balance. Łączenie życia zawodowego z prywatnym nie należy do prostych zadań. Pracownicy cenią sobie równowagę między pracą a rodziną i nie chcą poświęcać prywatnego czasu na służbowe obowiązki. W związku z tym coraz więcej pracodawców decyduje się na organizowanie wyjazdów firmowych nie tylko dla swoich pracowników, ale także dla ich rodzin. To zdecydowanie zwiększa frekwencję i poziom satysfakcji uczestników – tłumaczy Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy.

Organizowanie wyjazdów dla pracowników i ich rodzin będzie wiodącym trendem w 2023 roku i jednym z głównych benefitów, wybieranych przez firmy.

Mit 3: podczas imprez firmowych dzieją się dantejskie sceny

Jeden z najpopularniejszych mitów wiązał się z przekonaniem, że imprezy firmowe są suto zakrapiane alkoholem. Obecnie pracodawcy oferują swoim pracownikom szereg aktywności, a imprezy firmowe zmieniły się i nie są takie, jak jeszcze 20 lat temu. Profesjonalne firmy, które zajmują się organizowaniem wyjazdów, zapewniają uczestnikom liczne atrakcje sportowe, takiej, jak spływy kajakowe, rajdy samochodowe czy wyprawy survivalowe. Dziś spożywanie alkoholu nie jest atrakcją samą w sobie. Obecne trendy prozdrowotne sprawiają, że pracownicy oczekują od swoich pracodawców atrakcji, które będą ciekawe i emocjonujące. Dlatego na topie są właśnie sportowe rozrywki. A sport i alkohol nie idą w parze. 

Skąd w ogóle wzięły się mity na temat wyjazdów integracyjnych? Często rozpowszechniają je osoby, które…nigdy nie brały w nich udziału. Nie warto słuchać plotek – wyjazd firmowy to świetna okazja do integracji pracowników oraz inwestycja, która się zwraca.

Kopiuj tekst Załączniki